• Vinst i Kristianstad

    Dagens sammandrag i Kristianstad började svajigt där vi gav bort de flesta poängen till våra ungdomar. Vi tog ett set men tappade också ett, det var som tur var det enda setet vi förlorade under dagen. Nästa match blev betydligt mer stabil när vi mötte Kristianstads ungdomslag. Det var inte mycket motstånd vilket gjorde att vi kunde hämta och samla ihop oss till att få fram ett stabilt spel. Det gynnade oss inför matchen mot Ljungbys ungdomar men glimtar av första matchen visade sig lite då och då. Vi lyckades hålla ihop det till en vinst. Efter lunch och en dömning av de andra lagen tror jag vi piggnat till lite och blivit mer bekväma som lag. Vi har på något vis lyckats vända på allting till att spela riktigt fin och bra volleyboll både individuellt och som lag. Det blev ett riktigt roligt finalspel där vi kände att allt stämde - så härligt när man får känna på volleyboll när den är som bäst! Dam A 21 jan 2023 0kommentarer
  • God Jul!

    I tisdags hade vi för första året på länge en gemensam och väldigt lyckad julavslutning. Det var fantastiskt att få se alla våra spelare i en härlig mix ute på planerna. Vi passade även på att tacka våra inomhustränare med en julgåva. De var värda att bli lite bortskämda efter all tid de lagt ner hittills i år. Nu tar vi dock lite vila och en välbehövlig paus så ses vi igen nästa år. Styrelsen och alla våra tränare önskar er alla en riktigt god jul! Växjö Volley 23 dec 2022 0kommentarer
  • Vinst i juletid!

    Säsongens tredje sammandrag gick även den av stapeln på hemmaplan för Växjö Volley. För Växjö volleys damlag var det en bra dag med vinst i samtliga matcher. Sista matchen mot Växjös F16/18 var kanske mest nagelbitande då ungdomarna bjöd på mycket fint spel! Vi tackar de lag som med kort varsel kom och deltog så vi fick lira bra volleyboll innan lite julledighet. Dam A 19 dec 2022 0kommentarer
  • Visa fler nyheter