• Vinst på hemmaplan

    Ett starkt, sammanhållet och peppat damlag tog i söndags hem två segar. I första matchen stod Gislaved för motståndet. Till skillnad från många tidigare matcher var vi på tårna från start och tog oss tryggt och säkert fram till en vinst med 3-0. Matchens lirare: Linn Söderström 🎉 Dagens andra match spelades mot Växjö dam B och även där levererades tre raka vinster. Matchens lirare: Bruna Sammanfattningsvis var vi nöjda och glada med vår laginsats och coach Sebastian var nästan inte arg alls😁 Dam A 13 feb 2024 0kommentarer
  • Vinst i Kalmar

    Växjös damlag åkte under lördagen till Kalmar för att spela. Innan avfärd fick vi reda på att Ljungby som också skulle kommit hade lämnat WO. Vilket innebar endast en match för dagen. Matchen slutade med en vinst för Växjö med 3-1! Det var lite upp och ner under matchen. Första set var laget lite segt och vi kom inte riktigt igång. Setet slutade ändå 27-29 till Kalmar, andra set 25-11 då vi servade riktigt bra. Tredje och fjärde set slutade 25-23 och 25-18. Trots tufft motstånd i framförallt defense så knep vi 3 poäng. Bra jobbat! Extra roligt var det att Anna Höög (höggravid) tagit sig till matchen och att Lovis gjorde comeback :) Nu laddar vi batterierna till nästa gång då vi spelar i Teleborgshallen 11/2. Dam A 20 jan 2024 0kommentarer
  • God jul och gott nytt 2024!

    Hej! Vilken härlig terminsavslutning vi hade! Tack alla spelare och ledare som i tisdags gjorde detta till en härlig upplevelse! Kul att se allas engagemang då och under terminen som vi nu avslutar. Tack alla! Vi önskar alla en skön ledighet och ser fram emot vårterminen! God jul och gott nytt 2024! Styrelsen Växjö Volley 23 dec 2023
  • Visa fler nyheter